niedziela, 30 grudnia 2007

Czy sami zabiliśmy fora rozpisek?

Może to chwilowy zastój ale wydaję mi się, że fora rozpisek na czele z tym z Gildii w ostatnim czasie mocno tracą na aktywności. Uświadomiła mi to dyskusja na temat kolejnej odsłony Soklesowej bez-herlakowej koncepcji. Ten temat to aktualnie rodzynek bo mało jest aktualnie jakiś rzeczowych dyskusji wokół rozpisek. Większość z nich sprowadza się do doprowadzenia danej rozpy do pełnej kompatybilności z ostatnimi standardami. Natomiast gracze bardziej doświadczeni rzadko kiedy zabierają głos no bo i po co. Ani te "nowe" rozpiski interesujące ani nowatorskie. W dalszej perspektywie może to prowadzić do sytuacji kiedy ludzie na fora rozpisek coraz rzadziej zaglądali. Widzę to po sobie, że o ile na gildie 40kową wchodzę regularnie o tyle na jej rozpiskową część od wielkiego dzwonu.
Co gorsza istnieje możliwość, że ta "super-ciekawe" rozpiski będą coraz częściej pojawiały się na turniejach. Forum rozpisek to nasz pierwszy szaniec przeciwko kolejnym kopią schematów więc może warto czasami nowym adeptom podsunąć też bardziej wymagające rozwiązania. Wiadomo, że część ludzi woli rozwiązania lekki, łatwe i przyjemne. Z kolei część nie ma czasu lub ochoty testować nowych wariantów więc jak przychodzi do wydawania pieniędzy na figury to kupują przysłowiowe herlaki. Jednak fakt, że Sokles jest postrzegany jako prze-ziom a nie jako nietypowe indywiduum ;) nastraja optymistycznie.
Jestem przekonany, że każdy woli grać czymś interesującym a nie kolejno xero-rozpą. W końcu wszyscy lubimy eksponować swoją indywidualność a nie być postrzeganym jako jedni z wielu. A jak się jeszcze da tym skutecznie pogrywać to już w ogóle super. Jedyny problem, że to wcale nie takie proste, złożyć odkrywczą, grywalną rozpiskę. Ale jak pokazuje Sokles, czy Vladdi w temacie z orkowymi zajawkami jak najbardziej wykonalne.

BTW Przypomniał mi się rozmowa Areckiego z Soklesem na DMP (chyba) obaj grali IW ich rozpiski powstały niezależnie ale i tak były identyczne:
A - Sokles moje rhinosy mają searchlighty?
S - Moje mają więć Twoje pewnie też.
A - Acha dzięki.

2 komentarze:

  1. To już nawet w Blogach o mnie piszą;)

    A co do meritum - krucjata przeciwko eldarskim schematom ma się dobrze, walka ma się dobrze, chociaż jej efektów to jeszcze długo nie będzie widać (patrz post Behemota w ostatnim moim topicu rozpiskowym). Poza tym gloria i chwała ma się coraz lepiej więc nie jest źle:D

    A scena z Areckim była faktycznie na DMP, jak graliśmy ze sobą i chcę w sposób jednoznaczny i zdecydowany zdementować plotke iż mieliśmy takie samie rozpy...on miał TH na min maxach a ja miałem 2 marinsów więcej:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, że się pisze bo i jest o Kim :)
    Widziałem tego posta ale to już jest coraz rzadsza postawa. Ciesze się, że nie którzy mogą traktować Twoja postawę jako dowód na to, że się da.

    A za pomyłke z rozpami przepraszam. Nie wiem jak mogłem zapomnieć o tej szalonej różnicy ;):D

    OdpowiedzUsuń