poniedziałek, 30 stycznia 2012

Złodziej Świec czyli Eldarscy Korsarze




Forgeworld ostatnio uraczył nas kolejnym już tomem Imperial Armour tym razem z numerkiem 11 na okładce. Nie da  się ukryć, że status tych książek w Polsce jest mocno hobbystyczny bowiem zabawki w nich opisane najczęściej  do rywalizacji turniejowej dopuszczane nie są. Natomiast jak ktoś jest zainteresowany fluffem, czy też, pomimo braku turniejowej akceptacji, zasadami autorstwa forga to z każdą taką pozycją musi trafiać do raju. Jakość wydania, ilość materiałów, raportów, ilustracji i zdjęć po ciężkiej sesji w fotoszopie daje tym pozycją niezwykły klimat  który wręcz się z nich wylewa. Jednym słowem estetyczna orgia.
Do tej pory gracze eldarscy, przy okazji premiery każdej z pozycji z serii IA, musieli się obchodzić smakiem jednak przy okazji tomu nr 11 jest moment ich chwały. To właśnie umierająca, już od eonów, rasa ma swoje 5 minut i jest głównym bohaterem zabawy. To oni tym razem dostali tony nowego fluffu, zabawek, jednostek, bohaterów a na deser armylist Korsarzy. I to właśnie ten ostatni mnie zainspirował do tej notki zatem jeśli ktoś oczekuje kolejnej na necie recenzji IA 11 to niestety nie tym razem.
Korsarze już po pierwszym rzucie oka w troopsy, od których zawsze zaczynam czytanie nieznanych mi kodeksów (przynajmniej w tej edycji), mnie zauroczyli by nie powiedzieć rzucili na kolana. 5 guardianów i dla nich falcon jako transport. Droższy ale z BS'em 4. Pewnie, 5 assaultowców bladzi w razorze jest tańszych ale, ale heloooł – Falcon to jednak Falcon.

W troopsach.

A jak ktoś stwierdzi, że jednak to nie to, to może wziąć 10 wytwórców świec (z BS'em 4) dać im dwie rakiety i możliwość skakania jak tauowe suity za coś około 150 punktów. Oprócz tego mamy w troopsach Waspy czyli wypasione walkery które tanie nie są ale robią wrażenie całkiem sensownej opcji (skaczą w assaulcie) oraz jetbajki. Te ostatnie są droższe o 3 punkty za sztukę od swoich normalnych odpowiedników ale za to dostajemy... tak zgadliście BS 4 oraz scouta. Dla mnie deal całkiem kuszący.
HQ uległo totalnej wymianie i mamy w nim kogoś o szumnej nazwie księcia kto jest kimś pomiędzy autarchem (czyli miękki) a kapitanem marinsów (czyli ma fajne, jednorazowe, strzały) oraz jakiegoś niedorobionego psykera z dwoma ranami oraz liderką 9. Plusem tego drugiego wyboru jest to, że jest tańszy od tego pierwszego. W ramach ciekawostki jeszcze wspomnę, że mamy wt ym slocie obstawę dla księcia i pewnie można zmontować to razem do kombatu ale opłacalność takiej zabawy jest dość problematyczna. No i power weapony z siłą 3 to nosi gwardia do obrony konicznej a nie ekipa która ma robić pożogę lub choćby dym.
W elitach są herlaki oraz kolejna jednostka której zastosowania do końca nie ogarniam. Zatem tłoku nie ma bowiem moce tego psykera z HQ akurat dla herlaków super użyteczne nie są.
Natomiast reszta slotów to defilada fruwajek wszelkiej maści. W fastach Hornet, Night Spinner oraz jakiś myśliwiec a w heavy Warp Hunter (D-cannon, duży placek i 36" zasięgu) oraz Fire storm. Generalnie wynalazki te różnie się prezentują ale 3 z nich czyli hornet, spinner a zwłaszcza hunter kuszą.
Dla fanów eldarskiej, trójkątnej, kawalerii rodem z 4 edycji ten armylist to spełnienie wszelakich niewypowiedzianych marzeń. Wszystko lata, skacze, strzela i ma dostęp do holo fielda. Żyć nie umierać. Dla fanów armii piechotnych - no cóż, zawsze są orki. Mi osobiście ta armia bardzo się podoba choć mam świadomość, że okazji do pogrania tym wiele nie będzie. Natomiast trzymam kciuki by ktoś z piszących w przyszłości kodeks Eldarów potknął się o IA nr 11 otwarty w okolicach strony 170. Dla autora oficjalnego podręcznika mógłby być całkiem inspirujący.

5 komentarzy:

  1. Na ogol nie jestem zainteresowany nowymi ia, jednak armylist korsarzy na prawde mnie zaciekawil, szczegolnie to, ze mozna grac armia na lataczach, ktora przy okazji (tak mi sie przynajmniej wydaje po przeczytaniu notki) moze cos zabic, a nie tylko przezyc;p Chetnie przeczytam ten armylist, a jeszcze chetniej go przetestuje:)
    Edek

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie pytanko nim dostane swoją księgę. Czy Waspy są wystawialne w normalnych eldarach i jeśli tak to czy mają Bs'a 4?

    Fajnie gdyby było choć jedno nie w odpowiedziach. Nie trzeba nam więcej argumentów za niedopuszczaniem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno nie jest - konkretnie przy drugim pytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. To jest idealne miejsce na nie:)

      Usuń
  4. Czekam aż się pojawią warp spiderzy z D-canonem 24'' Assault blast :]

    OdpowiedzUsuń