tag:blogger.com,1999:blog-970652572536477065.post2014896049034561255..comments2023-06-12T10:59:29.330+02:00Comments on z dwudziestego czwartego cala: Jak zagrać w Apo po raz pierwszy tak by czekać na drugi raztrejhttp://www.blogger.com/profile/00445953047947158112noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-970652572536477065.post-12359355117840483712010-09-16T13:01:31.749+02:002010-09-16T13:01:31.749+02:00jeśli ktoś ma ochotę skorzystać to my w klubie gra...jeśli ktoś ma ochotę skorzystać to my w klubie gramy tak:<br /><br />Organizacja:<br />-Gramy wg.zasad 5 edycji<br />-Każdy gracz może przeznaczyć na armię do ??? pkt [gramy na ??? graczy na strone]<br />-Każdy gracz może „wykupić” do 1 detachment’ów (według standardowego FOC) plus/lub dowolną ilość Apocalypse Datasheet’ów.<br />-Każdy gracz może użyć do 1 asset’u (za wyjątkiem flank march, który nie jest używany nawet jeśli daje go datasheet, jest natomiast zamieniony na outflank w tych datasheet, które go dają)<br />-Outflank działa inaczej, niż w podręczniku: rzut K6: 1-wyjście z lewej krawędzi, 2-wyjście z prawej krawędzi, 3+ wybór gracza<br />-Obowiązują ograniczenia limity kodeksowe<br />-Można używać jednostek typu warmachine, flyer, garg.creatures<br />-Używamy modeli zgodnie z zasada WYSWYG (typ i uzbrojenie) <br /><br />Zasady Specjalne<br />-planowane natarcie: każdy z graczy z drużyny przed bitwą określa, na którym stole będzie się wystawiał [gramy na ...]. Podczas bitwy może przemieszczać się i atakować dowolne cele, ale zaczyna grę na z góry upatrzonej pozycji. <br />-planowane wsparcie: rezerwy, połowa jednostek w rezerwie wychodzi w 2 turze, zaokrąglając do góry, reszta w 3, przed bitwą trzeba zrobić listę wchodzenia tych jednostek (założenie, że rezerwy wchodzą w określonym szyku na pole bitwy)<br />-drogi: ruch pojazdu x2, nie dotyczy skimmerow i walker, pojazd nie może strzelać, używać wyposażenia itp [nadal obowiązuje również zasada dróg z rulebooka]<br />-over charged engine: 18” ruchu dla pojazdow (nie dotyczy fast i walker), chcąc się ruszyć powyzej 12” rzucamy jak w trudnym, czyli na 1 pojazd jest unieruchomiony, nie pomaga tu dozer blade (nie można łączyć z ruchem po drogach) [BA oczywiście mają tu swoje zasady]<br />-dozwolone jest „dobijanie” pojazdów (celem wywołania eksplozji i usunięcia modelu ze stołu)<br />-smoke launchers: można użyć ?? w trakcie bitwy<br />-taktyczne przemieszczenie: jednostki posiadające cechę teleportacji mogą na początku tury ruchu „zniknąć” ze stołu i pojawić się poprzez deep strike na początku następnej tury ruchu na 2+, tego rzutu niczym nie przerzucamy<br />-Infitration, Deep Strike, Reserves, Outflank<br />-1 tura w nocy<br /><br />Przebieg bitwy<br />-Na wybór strony stosujemy rzut drużynowy (rzucają wszyscy gracze drużyny i sumują wynik)<br />ten kto wybiera stronę, wystawia się wszystkim co zaczyna na stole, ale i rozpoczyna grę, przeciwnik może przejąć inicjatywę<br />-strefa rozstawienia 24” w głąb stołu [gramy ??"x ??"]<br /><br />Objective : <br />-take and hold [każdy stół będzie posiadał D3 markerów ustawianych wg.standardowych zasad, ale tylko w strefie niczyjej] <br />-gramy 7 tur<br /><br /><br />od czasu do czasu coś zmieniamy, ale generalnie te zasady pozwalają do drużyny dodać nawet obcego gracza i nie przegnie on z niczym ;)<br /><br />pozdro<br />liwan fan duuużych bitew :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-970652572536477065.post-615791675058831382010-09-15T08:18:38.098+02:002010-09-15T08:18:38.098+02:00Homerule bez przesady - bardzo opiera się to na dż...Homerule bez przesady - bardzo opiera się to na dżentelmeńskiej umowie nie wybierania np. wracania zabawki na 4+ lub (po ostatnich moich wyczynach) przejmowania modeli przez heraldów tzeentcha ;)<br />A pod całą resztą się podpisuję wszystkimi kończynami. Najważniejszy w Apo jest zdrowy rozsądek i chęć dobrej zabawy nie tylko samemu, ale żeby również ta druga strona powinna się dobrze bawić. Bo można (tak jak zaproponował Michu) zagrać Daemon Hunterami i wziąć same orbital bombardmenty z heavy... tylko po co? ;)<br /><br />Poza tym mimo wszystko polecam jakieś ciekawe scenariusze wraz z rozwojem rozgrywki, w Apo można naprawdę ekstremalne rzeczy wykombinować - też mamy w tym doświadczenie, może kiedyś pokusimy się o wrzucenie co ciekawszych scenariuszy? ;)MIchałkunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-970652572536477065.post-15094614106467017932010-09-14T23:26:12.102+02:002010-09-14T23:26:12.102+02:00ooo, homerules dot. Apo - takie rzeczy byś mógł wr...ooo, homerules dot. Apo - takie rzeczy byś mógł wrzucić! :)Emerythttps://www.blogger.com/profile/07138465400748607272noreply@blogger.com